پیشگیری کرونا با گیاهان دارویی

کرونا و گیاهان دارویی

ویروس کرونا برای رشد و تکثیر خود به یک میزبان نیاز دارد. خوب یکی راه های ورودی این ویروس به بدن دهان و سیستم تنفسی است.در طب سنتی برای درمان عفونت های تنفسی توصیه به پاکسازی دهان (محل عبور هوا به ریه ها) و همچنین دندان ها که محل تجمع و رشد میکروب ها می باشد، شده است.به همین دلیل توصیه می شود مرتب مسواک زده و با قرقره آب نمک، سرکه و گلاب به تمیز نگهداشتن آنها کمک نمایم.

با توجه به اینکه کرونا باعث ایجاد عفونت در بینی و سینوس ها می گردد، ما باید کاری انجام بدیم که از رشد این ویروس در این مناطق جلوگیری کنیم. یکی از این روشها مرطوب نگه داشتن این مجاری هست. وقتی حفره های بینی خشک باشند، آنتی باکتریال های موجود در این حفره ها به درستی نمیتوانند عمل کنند به همین دلیل همیشه توصیه می شود در فصول سرد و خشک سال رطوبت خانه را در حدود۳۰ درجه نگه داریم.

گیاهان دارویی ضد ویروس

دمنوش عناب

عناب بهترین دمنوش در فصل سرد سال برای درمان سرفه و سرما خوردگی است. با توجه به اینکه یکی از مشکلاتی که اکثر افراد مبتلا به ویروس کرونا با آن درگیر هستند مشکلات تنفسی است این دمنوش با دارا بودن لعاب فراوان سینه را نرم و باعث کاهش سرفه و مشکلات تنفسی می گردد و به عنوان درمان کرونا با طب سنتی در نظر گرفته می شود. عناب در این دمنوش تأمین کننده بسیار خوب ویتامین C است که در افزایش قوای بدنی مفید است و خاصیت ضدمیکروبی دارد.

دمنوش آویشن

آویشن گیاهی است با خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی و سرشار از آنتی اکسیدان که درمانگر بسیار موثری برای کاهش علائم آنفولانزا، عفونت ریوی و برونشیت سرماخوردگی است، اما اشخاصی که پرفشاری خون دارند باید از مصرف بیش از حد گیاه آویشن خودداری کنند.از آنجا که آویشن بهترین دمنوش درمان التهاب دستگاه تنفسی است باعث بهبود برونشیت، آسم و مشکلات تنفسی می گردد. همچنین این دمنوش با تقویت سیستم ایمنی نقش موثری در درمان این بیماری دارد. ترکیب آویشن، عناب،پونه کوهی، بارهنگ و گل ختمی می تواند به عنوان بهترین جوشانده در درمان بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی به کار برده شود.

دمنوش مریم گلی

مریم گلی به عنوان یک ضد ویروس قوی خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی بالایی دارد و با کاهش عوامل عفونت زا و التهاب به نرم شدن گلو و کاهش مشکلات تنفسی بسیار کمک می نماید. دانشمندان آلمانی دانشگاه دوسنبرگ در مطالعه‌ای جدید اثبات کردند که دم نوش مریم‌گلی و پریلا دارای تأثیرات ضدویروسی بر کرونا ویروس است. این تیم تحقیق مشاهده کردند که دم نوش آماده شده از جوشانده برگ‌های گیاه پریلا و مریم گلی باعث ایجاد فعالیت ضدویروسی علیه کروناویروس در سلول‌های انسانی می‌شود. و حتی زمانیکه سلول‌ها برای مدت کوتاه نیم ساعت تحت درمان با این عصاره قرار گرفتند این عملکرد ضدویروسی کاملاً مشهود است، بنابراین می‌توان از دمنوش این گیاه به عنوان روشی برای درمان و هم روشی برای پیشگیری از آن استفاده کرد.

دمنوش چای سبز

استفاده از چای سبز راه های ورود ویروس را به سیستم داخلی بدن مسدود می نماید. ماده ای در چای سبز وجود دارد که می تواند با جلوگیری از اتصال نوع جدید ویروس کرونا به سلولهای انسانی، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ به ویژه در انواع شدید و جهش یافته ویروس، جلوگیری کند. بر اساس یافته های این تحقیق، ماده ای به نام “اپی گالوکاتکین گالات (EGCG)” موجود در چای سبز حتی می تواند تا حد زیادی در جلوگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا که طی ماه های گذشته نگرانی گسترده ای را در دنیا سبب شده، موثر باشد. چای سبز همچنین با pH اسیدی بالایی که دارد می تواند به کاهش خطر ابتلا به علائم شدید کووید۱۹ کمک کند.

 

 

مطالب جدید

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ماست. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن…
نوقای پسته ای

نوقای پسته ای

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. این نوع شیرینی از خانواده…
درمان کم خونی با مصرف پسته

درمان کم خونی با مصرف پسته

کم خونی نوعی بیماری با کاهش گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت جهت انتقال اکسیژن به بافت ها می باشد.…

جستجو در تکین دشت

محصولات خشکبار تکین دشت