خواص بابونه را بشناسید

بابونه از جمله گیاهانی است که طبع گرم و خشک داشته و خواص درمانی بی نظیری دارد، با استفاده از گیاه بابونه میتوان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد. بابونه از تقویت کننده های تلخ محسوب می شود. بابونه گیاهی دائمی و کوچک با بویی معطر، به ارتفاع تقریباً ۳۰ سانتیمتر است، ساقه های بابونه به رنگ سبز مایل به سفید، با برگ های کوچک و متناوب است که دارای بریدگی های باریک، نامنظم و پوشیده از کرک می باشد. گل بابونه در یک سطح و در انتهای ساقه و در تابستان رشد می کند. گلبرگ های گل بابونه به رنگ سفید در اطراف و گل های زرد در قسمت وسط قرار دارند.

چای بابونه یک نوشیدنی سالم است. این نوشیدنی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که فواید زیادی دارند ازجمله، خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. اگرچه تحقیقات خوب و امیدوارکننده‌ای راجع به خواص گل بابونه انجام شده ولی برای نتیجه‌گیری نهایی درباره‌ی تأثیر آن روی سلامت انسان نیاز به تحقیقات بیشتری است. بسیاری از مطالعات در این زمینه روی حیوانات و در آزمایشگاه انجام شده و درنتیجه ممکن است در مورد انسان صدق نکند. با تمام این تفاسیر نوشیدن چای بابونه ضرری ندارد و می‌توان از طعم خوش و عطر آرامش‌بخش آن لذت برد و می‌توان گفت به امتحان کردنش می‌ارزد!

دمنوش تهیه شده از بابونه یک نوشیدنی عالی برای آرامش و کاهش استرس به حساب می‌آید. دمنوش بابونه به دلیل طبیعت گرم خود می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، برای به دست آوردن بهترین نتیجه درمانی از این گیاه، یک یا دو فنجان دمنوش بابونه را روزانه و به هنگامی که استرس دارید، بنوشید. بابونه می‌تواند سبب کاهش (تنش همراه با میگرن و سردرد) شود، همچنین ترکیبات شیمیایی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش بابونه باعث باز شدن رگ‌های خونی و کاهش التهاب می‌شود.

بابونه تاثیر فوق‌ العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. یکی از روش ها برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. طی این فرایند آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند. بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود.

روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می‌شود. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید آکنه‌های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده، جوان‌کننده و تقویت‌کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

مطالب جدید

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ماست. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن…
نوقای پسته ای

نوقای پسته ای

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. این نوع شیرینی از خانواده…
درمان کم خونی با مصرف پسته

درمان کم خونی با مصرف پسته

کم خونی نوعی بیماری با کاهش گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت جهت انتقال اکسیژن به بافت ها می باشد.…

جستجو در تکین دشت

محصولات خشکبار تکین دشت