لوز پسته

طرز تهیه: 

طرز تهیه لوز پسته بسیار آسان است .لوز پسته همان طور که از نامش پیداست شیرینی کوچولوی لوزی جذاب و خوشمزه ای ست که ماده تشکیل دهنده آن پسته می باشد .خواص پسته بسیار است که یکی از آنها برای پایین آوردن قند خون مناسب است همچنین باعث کاهش فقر آهن و تقویت مغز و معده می شود ، سرشار از آنتی اکسیدان است و به سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن هم کمک میکند. البته شیرینی نسبتا گرانی ست و پیشنهاد می شود حتما از پسته تازه برای درست کردن این شیرینی استفاده شود .

  • برای تهیه این شیرینی لذیذ و سنتی ابتدا باید در ظرفی شکر را به همراه آب روی شعله گاز قرار بدهید و بگذارید تا شکر و آب حل شده و به جوش بیایند در ادامه گلاب و پودر هل را نیز به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد با یکدیگر حل شده و شربت غلیظی آماده شود.
  • ظرف حاوی شهد را از روی شعله گاز بردارید و بگذارید شهد تان کمی خنک شود.
  • ظرف جداگانه دیگری بردارید و مقدار گفته شده پسته را درون آن بریزید سپس شربت غلیظ شده تان را به آرامی به پودر پسته اضافه کنید و ترکیب کنید تا کاملا به حالت خمیر در بیاید و چسبندگی مطلوبی به دست آید.
  • در ظرف بزرگی مانند سینی ته ظرف را سلفون و یا کیسه فریزر بکشید و و روی آن مقداری پودر پسته بریزید و خمیرتان را روی آن بریزید و با کمک یک گوشکوب و یا قاشق آن را صاف کنید تا یک ورقه صاف و منسجم از این خمیر داشته باشید.
  • سینی را درون یخچال بگذارید و اجازه دهید تا شیرینی فرم بگیرد. از دو ساعت تا یک شبانه روز زمان مناسبی برای استراحت می باشد.
  • بعد از فرم گرفتن شیرینی آن را از یخچال خارج کرده و با کمک یک چاقو که کمی آن را خیس کرده اید و آن را لوزی لوزی برش بزنید.

برای برش زدن لوز پسته، پس از خارج کردن ظرف از یخچال، به کمک یک چاقوی خیس، به شکل لوزی برش بزنید برای اینکه برش های لوزی شکل داشته باشید کافی است برش های اریب از سمت راست به سمت چپ و برعکس در کل لوز بزنید. همچنین میتوانید خمیر شیرینی را داخل قالب شکلات سیلیکونی بریزید. سپس لوزهای پسته را در یک ظرف در دار بگذارید تا هوا نخورند و خشک نشوند و ماندگاری بالاتری داشته باشند.

نکات کلیدی تهیه لوز پسته

اندازه مواد اولیه که در دستور لوز پسته آمده است، تقریبی هستند. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید. مواد اولیه ای که می توانید در تهیه لوز پسته به کار ببرید از تنوع بالایی برخورد دار است. در صورت تمایل می توانید از شیر عسلی و شکلات تخته ای سفید  هم در تهیه لوز پسته استفاده کنید.

روش دیگری که می توانید لوز پسته را درست کنید، به این صورت است که به جای درست کردن شهد، کافی است ابتدا پسته و شکر را با هم آسیاب کنبد تا به خوبی پودر شوند. سپس گلاب را کم کم و مرحله به مرحله به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند .شما میتوانید لوز پسته را به هر شکلی که دوست داشتید برش بزنید و یا از قالب سیلیکونی برای شکل دادن به آن ها استفاده کنید.

مطالب جدید

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ماست. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن…
نوقای پسته ای

نوقای پسته ای

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. این نوع شیرینی از خانواده…
درمان کم خونی با مصرف پسته

درمان کم خونی با مصرف پسته

کم خونی نوعی بیماری با کاهش گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت جهت انتقال اکسیژن به بافت ها می باشد.…

جستجو در تکین دشت

محصولات خشکبار تکین دشت