تاثیر شگفت انگیز پسته برای کودکان

پسته و آجیل گنجینه ای طبیعی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، پروتئین و فیبر است . بعضی محققان عقیده دارند که پروتئین پسته به اندازه‌ای است که می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت و حبوبات دانست  که می تواند در رشد عضله و بافت یک کودک تأثیر بگذارد. پسته بدون نمک همچنین منبع بسیار خوبی از چربی های سالم ، فیبر و پروتئین گیاهی و تمام اسیدهای آمینه ضروریست که کودک شما برای ساخت سلول ها و بافت های جدید نیاز دارد.
پسته نه تنهای یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه محسوب می شود، بلکه به واسطه فواید سلامت بسیاری که ارائه می کند، مشهور است.خواص پسته بسیار زیاد است به خصوص برای کودکان که در حال رشد هستند. زیرا یک منبع عالی از ویتامین E و اسید های چرب است. کودکانی که موهای نرم و شکننده دارند و با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند می‌توانند پسته بیشتری را مصرف کنند، اگر موهای کودک تارهای نازک دارد برای ضخیم تر شدن آن به کودک پسته بدهید چون که  پسته منبع روی است و کمبود روی است که باعث ریزش مو می‌شود و از ارزش های غذایی بالایی بهره مند است. پسته حاوی مواد مغذی شامل: کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر غذایی، فسفر، پتاسیم، تیامین، بتاکارتن، کلسیم، آهن، منیزیم، مس ، منگنز، سلنیوم، ویتامینB6،A ، C و K می‌باشد که آن را تبدیل به یک غذای کامل کرده است.
پسته غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ که این اسیدها به رشد مغز کودک کمک به سزایی می کنند.
  • برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
  • پسته معده را تقویت می کند.
  • برای تسکین سرفه کودکان مفید است.
  • اسهال معمولی و اسهال خونی کودکان را درمان می کند.
در هر ۱۰۰ گرم پسته حدود ۶۰۰ کیلو کالری انرژی و ۱۵ گرم پروتئین موجود است که عمدتا حاوی اسیدهای آمینه ضروری بوده و مصرف آن برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است. همچنین پسته حاوی ۵۲ گرم چربی است که بیشتر آن از انواع اسیدهای چرب غیراشباع می‌باشد که این اسیدهای چرب برای رشد و نمو کودکان حائز اهمیت بسیار هستند. از ترکیبات دیگر پسته می‌توان به وجود فسفر بالا یعنی حدود ۴۷۵ میلی‌گرم اشاره کرد که جهت رشد فکری و بهره هوشی بسیار مفید است همچنین پسته حاوی کلسیم نسبتا خوبی است که می‌تواند به تامین کلسیم روزانه در کنار سایر منابع کلسیمی کمک کند. برای گروه سنی کودکان و نوجوانان که علاوه بر نیاز به انرژی، به فاکتورهای موثر در هوش نیاز دارند پسته می‌تواند میان وعده‌ای مناسب تلقی شود. *پسته منبع انرژی برای کودکان

مطالب جدید

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ماست. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن…
نوقای پسته ای

نوقای پسته ای

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. این نوع شیرینی از خانواده…
درمان کم خونی با مصرف پسته

درمان کم خونی با مصرف پسته

کم خونی نوعی بیماری با کاهش گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت جهت انتقال اکسیژن به بافت ها می باشد.…

جستجو در تکین دشت

محصولات خشکبار تکین دشت