آجیل، کرونا را کنار زد

بهترین برنامه تغذیه یک بیمار مبتلا به کرونا

کارشناسان و پزشکان متخصص اعلام داشته اند که در دوران مقابله گری با کرونا توجه داشتن به تغذیه های مناسب و مقوی در داشتن بدنی سالم بیشتر از هر زمان دیگری تاثیر گذار هستند.
استفاده از منابع غذایی ویتامین A مانند منابع گیاهی شامل انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات، استفاده از منابع غذایی ویتامین D  (ماهی‌های چرب، لبنیات و زره تخم مرغ) برای افزایش سطح ایمنی بدن و استفاده از منابع ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان و کمک کننده به عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌توان از روغن‌های مایع آفتابگردان و ذرت در طبخ غذا و سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی در وعده‌های اصلی غذایی یا انواع آجیل مانند فندق، بادام، گردو در فاصله بین وعده توصیه می‌شود.
مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج و کیوی در هر سه وعده و مصرف منابع غذایی ویتامین‌های گروه B مانند انواع سبزی‌های برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات، انواع گوشت‌ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغز‌ها (پسته، گردو، بادام و فندق) هم توصیه می‌شود.
وجود انواع خوراکی های لبنی، غذا های بخارپز، دانه ها و میوه ها در رژیم غذایی افراد ضروری است.به همین دلیل باید خرید آجیل درجه یک و با کیفیت را حتما در سبد غذایی خود قرار دهید. اما آیا با شیوع کرونا و نگرانی از احتمال آلودگی آجیل‌ها می‌توانیم با خیال راحت از بیرون آجیل بخریم و مصرف کنیم؟ راه‌هایی وجود دارد که می‌توانیم در خانه از آجیل خوردن لذت ببریم…
  • تفت دادن
ویروس کرونا در ۳۰ ثانیه با دمای ۹۰ درجه به سادگی از بین می‌رود. و اما یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای از بین بردن ویروس کرونا حرارت دادن به آجیل‌ها از راه تفت دادن است. برای تفت دادن اجیل ها ماهیتابه‌ای آماده کنید. تخمه‌ها را به صورت جداگانه تف بدهیدو پس از آن پسته، بادام و… را نیز حرارت بدهید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که آجیل شما از ویروس کرونا ایمن شده است.
  • قرار دادن آجیل‌ها در سینی فر و داغ کردن آن‌ها
یکی دیگر از روش هایی که میتوان از آن برای از بین بردن ویروس کرونا برای آجیل ها استفاده کرد داغ کردن آجیل ها با فر می باشد… کافی است چند دقیقه آجیل‌ها را در حرارت متوسط و نه زیاد (حدود ۹۰ درجه سانتی‌گراد برای از بین رفتن ویروس کرونا کافی است) در فر قرار دهید و مطمئن باشید که آجیل شما از ویروس احتمالی کرونا پاک شده است. توجه داشته باشید که حرارت زیاد باعث سوختن آجیل‌ها می‌شود، بنابراین بیش از حد به آنها حرارت ندهید. برای این کار کافی است آجیل‌ها را ۳۰ ثانیه در دمای ۹۰ درجه ماکروفر قرار دهید….
چند نکته
  • برای تهیه آجیل حتما از آجیل‌فروشان معتبر خرید کنید که تا حد ممکن شرایط را برای ایجاد ویروس مهیا نکرده‌اند. این امر ریسک استفاده از آجیل را حتی با وجود تفت دادن و کارهای فوق کم می‌کند.
  • درست است که آجیل خوردن که یکی از جذابیت‌های دورهمی های ما ایرانی ها است، اما با توجه به محدودیت رفت‌وآمد میزان زیادی از آن مورد نیاز ما نیست. اگر قصد خرید آجیل داریم حتما یکی از کارهای فوق را انجام دهیم و سلامت و خود و خانواده‌مان را به خطر نیندازیم. و یا اینکه میتوان از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری کرد…

مطالب جدید

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم و دانه های خوراکی

منیزیم منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ماست. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن…
نوقای پسته ای

نوقای پسته ای

نوقا یکی از شیرینی های سنتی خاورمیانه و اروپای جنوبی است که انواع مختلفی دارد. این نوع شیرینی از خانواده…
درمان کم خونی با مصرف پسته

درمان کم خونی با مصرف پسته

کم خونی نوعی بیماری با کاهش گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت جهت انتقال اکسیژن به بافت ها می باشد.…

جستجو در تکین دشت

محصولات خشکبار تکین دشت